EDUin: Je rozdíl mezi umět číst a rozumět textu…

EDUin: Je rozdíl mezi umět číst a rozumět textu…
Je rozdíl mezi tím umět číst a rozumět textu. Se čtenářskou gramotností mívají problém i gymnaziální studenti, říká Lukáš Šlehofer

 

V hodinách dbá na to, aby měl ke studentům co možná nejvíce individuální přístup. „Každý učitel by měl děti neustále pozorovat a vnímat, co potřebují. Pozornost potřebují totiž nadšení i laxní studenti,” myslí si pedagog.

 

V hodině je s kolegou schopen propojit vzhled krajiny a její proměny s odsunem Němců po druhé světové válce. Svět kolem nás totiž není rozdělený na předměty, a proto je potřeba učit děti v souvislostech. I proto s nimi vyráží Lukáš Šlehofer z pražského Gymnázia Na Zatlance na expedice třeba do Sudet. Naplánovat to ale musí studenti sami. „Expedice pomáhají studentům poznat reálný svět. Zjistí, že autobusy na hranicích jezdí třeba jednou za den,” říká Lukáš Šlehofer, finalista ceny Global Teacher Prize CZ.

 

celý článek najdete zde 

Další články

Spolupráce škol a obcí mění vzdělávání k lepšímu
Kvalita školství nestojí jen na změnách shora, ale hlavně na spolupráci mezi školami, obcemi a rodiči....
Reportéři na startu přináší inspiraci do výuky
Každý den nás obklopují zprávy, příběhy a informace. Ale umíme je správně číst, rozlišit pravdu od manipulace a vyprávět je tak, aby zaujaly?...
Kvalitní škola – metodický portál
Metodický portál pro podporu škol při vlastním hodnocení, zvyšování kvality vzdělávání a inspiraci dobrými praxemi...
Střední článek podpory
Projekt MŠMT, jehož cílem je nastavit systémovou podporu ředitelům a ředitelkám škol a jejich zřizovatelům ...
Kápézetka pro zřizovatele
EDUin vydalo aktualizovanou verzi publikace, je přehlednější a zdarma ke stažení....
EDUin: Je rozdíl mezi umět číst a rozumět textu…
Se čtenářskou gramotností mívají problém i gymnaziální studenti, říká Lukáš Šlehofer...

Neboj se požádat o pomoc!!!